İşveren markası ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki ve perakende sektöründe bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NİLAY KESOĞLU

Danışman: BAYRAKTAR OSMAN

Özet:

Günümüzde nitelikli çalışan tercih edeceği şirket anlamında bolluk yaşarken, şirketler için de sıradan çalışan konusunda bir bolluktan söz edebiliriz. Yetenek savaşlarının yaşandığı konjonktürde nitelikli çalışan şartların aksine işsizlikle karşılaşmaktan çok, aranan kişi konumundadır. Söz konusu yüksek nitelikli çalışanlar şirket tercihlerini yaparken çeşitli faktörleri göz önüne almaktadır. Bu faktörleri bir arada bünyesinde bulunduran şirketler, çalışanların nezdinde gözde konumunda gelmektedir. Bir şirketi mevcut ya da potansiyel bir çalışanın zihninde çekici kılmak için yapılan faaliyetler bütünü güçlü işveren markası ve örgütsel bağlılık kavramlarını meydana getirir. Bu çalışmanın amacı son dönemde trend bir konu haline gelen işveren markası ve akademik anlamda bir geleneği olan örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Çalışmada işveren markası ve örgütsel bağlılık kavramı detaylıca ele alınıp, ardından aralarındaki ilişki bir giyim firması üzerinden incelenmiştir.