Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: RAMAZAN TUNÇ
Danışman: ARSLAN İSMET KAHRAMAN
Özet:Deneyim kavaramı; 1982’de pazarlama alanına girmiş olmasına rağmen, tüketici davranışlarını anlamada önemli bir olgu olarak ancak günümüzde karşımıza çıkmaktadır. Son yıllarda yapılan pek çok çalışmada, bu kavram ekonomik bir unsur ve pazarlamanın geleceği olarak ele alınmaktadır. Buradan hareketle, bu çalışma, deneyim, deneyimsel pazarlama ve ilgili kavramları bir bütün olarak tartışmakta ve ayrıca kimi pazarlama çıkarımlarında bulunmaktadır. Çalışma üç bölümden oluşmuş olup bu üç bölümde deneyimsel pazarlama, deneyimsel pazarlama yaklaşımları ve müşteri memnuniyetleri ele alınmıştır. Yöntem olarak yüz yüze anket yöntemiyle veriler elde edilmiş olup bulgular kısmında analiz edilmiştir. Araştırmada deneyimsel pazarlama yönteminin müşteri memnuniyeti üzerinde olumlu bir etkisinin olup olmadığını öğrenmek amaç edinilmiştir. Verilerin analizinde ise bu durum doğrulanmış olup sonuç olarak deneyimsel pazarlama yöntemlerinin müşteri memnuniyeti ve sadakati üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu görülmüştür.