Kobi bankacılığı’nda stratejik pazarlama yönetimi ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Rabia Merve İçme

Danışman: FİGEN YILDIRIM

Özet:

Bu araştırmanın amacı, stratejik pazarlama yönetimi ilkesini uygulamakta olan kurumların, uygulamayan kurumlara oranla ne gibi üstünlüklere sahip olduğu ve sektör açısından ne tür katkılar sağladığını açığa çıkarmaktır. Bu araştırmadan yola çıkarak verileri toplayabilmek adına, Türkiye’de adını duyurmuş bir firmada derinlemesine mülakat yapılması kararlaştırılmıştır. Derinlemesine mülakatı gerçekleştirebilmek adına öncelikle gerekli izinler alınmış olup, daha sonra görüşmenin bankanın KOBİ bankacılığı yönetmeni ile gerçekleştirilmesi kararlaştırılmıştır. Mülakat çerçevesinde toplamda 8 adet KOBİ bankacılığına dönük soru ve hemen akabinde cevaplayıcı hakkında bilgileri bize sağlayan 6 adet demografik soruya yer verilmiştir. Bu sorulara alınan cevaplara yönelik bir değerlendirme gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada araştırma yöntemi olarak yapılandırılmış mülakat tekniğinden faydalanılmış olup, mülakat öncesinde sıkı bir çalışma gerçekleştirilmiştir ve görüşme en ince ayrıntısına kadar planlanmıştır. Sonuç olarak, stratejik pazarlama yönetimi ilkesini özümseyen kurumların sektör açısından pazar payının önemli bir bölümünü ele geçirdiği ortaya çıkmıştır. Buna ek olarak, dinamik pazar koşullarını yönlendirebilme üstünlüğünü de ele geçirdiği sonucuna ulaşılmıştır.