Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FATMA ŞİŞLİ
Danışman: KOCABAY ŞENER NİHAL
Özet:Yaşadığımız çağa iyice nüfuz etmiş olan reklamlar, toplumsal hayat üzerinde etkili olan araçlardan biridir. Önemli bir temsil aracı olarak reklamlar, yarattıkları söylemler ile kitlelere başka anlamlar dünyası sunmaktadır. Doğu ve Batı üzerinde yüzyıllardır medyanın oluşturduğu algı ve ‘öteki’ni yaratma sürecine katkıda bulunan disiplinlerden biri de reklamlar olmuştur. Oryantalist Batı’nın gözüyle Doğu’ya bakan ve kendi ‘öteki’lerini yaratan Doğuluların re-oryantalizm sürecinde reklamları etkili bir araç olarak kullandıkları görülmektedir. Zaman zaman oryantalist ve re-oryantalist söylemin can bulduğu reklamlar kitlelerin zihinlerindeki algıları güçlendirme ve değiştirmede fazlasıyla etkili olmaktadır. Bu çalışmada reklamlardaki oryantalist söylem, re-oryantalist söylem, Doğu, Batı ve ‘öteki’ kavramları incelenmiştir. Bu bağlamda, Türk Hava Yolları ‘Hayal Edince’ ve Coca Cola ‘The Coke Chase’ reklamları seçilerek, göstergebilimsel analiz yapılmıştır.