Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Finans Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: YAĞMUR EREN
Danışman: DENİZ BAŞAR ÖZLEM
Özet:ÖZET Teknolojide meydana gelen gelişmeler sigortacılık sektörünü de etkilemiştir. Sigorta şirketleri dijital dönüşüm çağına ayak uydurabilmek adına web siteleri, mobil uygulamalar ve sosyal medya platformlarını kullanıcıların taleplerine cevap verebilecek şekilde geliştirmekte ve düzenlemektedirler. Müşteriler zamandan tasarruf etme, fiyat alternatifleri ve ürün karşılaştırmaları yapabilme alternatifleri nedeni ile sigortacılık işlemlerini dijital platformlardan yapmaya yönelmişlerdir. Bu araştırma sigorta dağıtım kanallarında dijital platformların kullanımının hizmet kalitesinin tüketici davranışlarını belirlemek adına yapılmıştır. Araştırma kapsamında veriler Google Drive üzerinden oluşturulan anket formları posta yolu ile kişilere ulaştırılmıştır. Dijital sigortacılığın hizmet kalitesi SERVQUAL yöntemi ile ölçülmüştür. Anahtar Kelimeler: Sigorta, Pazarlama, E-sigortacılık, Tüketici Davranışları, Hizmet Kalitesi ABSRACT Advances in technology have also affected the insurance industry. In order to keep up with the era of digital transformation, insurance companies develop and organize their websites, mobile applications and social media platforms to meet the demands of users. Customers have tended to make insurance transactions from digital platforms due to the alternatives to save time, price alternatives and product comparisons. This research was conducted to determine the consumer behavior of the service quality of the use of digital platforms in insurance distribution channels. Within the scope of the research, the data were sent to the people by mail, the questionnaire forms created on Google Drive. Service quality of digital insurance was measured by SERVQUAL method. Keywords: Insurance, Marketing, E-insurance, Consumer Behavior, Service Quality İÇİNDEKİLER Sayfa No. ÖZET . iii ABSRACT . iv TABLO LİSTESİ. viii ŞEKİL LİSTESİ. x KISALTMALAR . xi GİRİŞ . 1 1. SİGORTANIN KAVRAMSAL ve TEORİK ÇERÇEVESİ . 3 1. 1. Sigortanın Tanımı, Konusu, Önemi . 3 1. 2. Sigortanın Tarihsel Gelişim Süreci . 5 1. 3. Türkiye’de Sigortacılık Tarihi . 6 1. 4. Sigortanın Temel Prensipleri. 7 1. 4. 1. Sigortalanabilir Menfaat Prensibi. 7 1. 4. 2. Hasara Katılım Prensibi. 7 1. 4. 3. Azami İyi Niyet Prensibi . 8 1. 4. 4. Tazminat Prensibi. 8 1. 4. 5. Halefiyet Prensibi ( Hakların Devri ) . 8 1. 4. 6. Yakın Sebep Prensibi . 9 1. 5. Sigortacılığın İşlevleri. 9 1. 5. 1. Sigortanın Ekonomik İşlev (Makro İşlevi). 9 1. 5. 2. Güvence ve Risk Yönetimi İşlevi. 10 2. SİGORTACILIKTA PAZARLAMA, SİGORTA DAĞITIM KANALLARI, ESİGORTACILIK . 12 2. 1. Sigorta Sektöründe Pazarlama . 12 2. 1. 1. Sigortacılıkta Pazarlamanın Amacı . 13 2. 1. 2. Sigortacılıkta Pazarlama Karması Unsurları. 14 2. 1. 2. 1. Ürün (Poliçe) . 15 2. 1. 2. 2. Fiyat. 16 2. 1. 2. 3. Tutundurma . 16 2. 1. 2. 4. Dağıtım . 17 2. 2. Sigorta Sektöründe Dağıtım Kanalları. 17 2. 2. 1. Dağıtım Kanalı . 19 2. 2. 2. Dağıtım Kanallarının Sınıflandırılması. 19 2. 2. 2. 1. Doğrudan Dağıtım Kanalları . 19 2. 2. 2. 2. Dolaylı Dağıtım Kanalları . 20 2. 3. Sigorta Aracılarının Sınıflandırılması. 21 2. 3. 1. Brokerlar. 21 2. 3. 2. Acenteler. 22 2. 3. 3 Prodüktör. 23 2. 3. 4. Banka Sigortacılığı . 23 2. 4. Sigorta Dağıtımında Elektronik Sigortacılık. 23 2. 4. 1. Elektronik Sigortacılığın Sigorta Şirketleri ve Aracılara Etkileri . 24 2. 4. 2. Elektronik Sigortacılığın Sağlayacağı Avantajlar . 25 2. 4. 3. Elektronik Sigortacılığın Sağlayacağı Dezavantajlar. 26 3. HİZMET KALİTESİNİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. 28 3. 1 Araştırmanın Konusu . 28 3. 2. Veri Toplama Yöntemi . 28 3. 3. Araştırma Yöntemi. 28 3. 4. Araştırmanın Demografik İncelenmesi . 30 3. 5. Verilerin Analizi. 36 SONUÇ . 55 KAYNAKÇA. 58 EKLER . 67