Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MERVE YAZICI
Danışman: ÇAMDERELİ METE
Özet:Toplumun kurucu unsurlarından biri olan din olgusudur. Dini öğretiler hem aileden, hem çevreden edinilirken kitle iletişim araçlarının toplum yaşamını etkilemesiyle birlikte en fazla başvurulan kaynaklardan birini de medya oluşturmaktadır. Medya ve din bağlantısı farklı şekillerde ortaya çıkmaktadır. Bu tez çalışmanın yanıt aradığı sorulardan biri siyasi iktidarın dine bakışının medya temsilini nasıl etkilediğidir. İkinci soru ise medyanın kendi yapısından kaynaklı olarak dini bilgiyi magazinleştirerek sunup sunmadığıdır. Belirtilen iki temel sorunun yanıtı aranırken dinin popülerleşmesi kavramı ele alınmakta aynı zamanda da medyada dinin nasıl temsil edildiği tartışılmaktadır. Bu çalışma kapsamında Cumhuriyet dönemindeki iktidarların din politikaları ele alınarak değişen din politikalarının medyatik din temsiline nasıl yansıdığı/yansıtıldığı incelenmektedir. Ayrıca 1990 sonrası Türkiye’de gelişen özel televizyonculuk dönemiyle birlikte izlenme kaygısının artışıyla birlikte izleyiciyi çekebilmek için kullanılan magazinleşmenin dine ilişkin yayınları nasıl etkilemiş oldukları kaynak taraması yöntemiyle serimlenmeye çalışılmıştır.