Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MELEK HANCI
Danışman: KOCABAY ŞENER NİHAL
Özet:Reklam, bir markanın veya kurum/kuruluşların ürün ve hizmetlerinin tanıtımlarında kullandıkları kitle iletişim araçlarının tümüyle yapılan tanıtım faaliyetleridir. Mizah ise, eğlendirici ve sempatiktir. Aynı zamanda gündelik yaşamın bir parçası olan, tanıdık bir anlatım biçimidir. Mizah yaklaşımı kurum için hedef kitlenin hem eğlendiği hem de reklamdaki mesajın anlık olarak iletilme sürecinde etkin rol oynaması açısından kurum için amaçlanan hedefe ulaşmada kullanılan yaklaşım biçimlerinin başında gelir. Bu çalışmada; banka finans sektöründe mizah ve mizahi karakterlerin reklamlarda nasıl kullanıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde reklam ve tarihsel gelişimi konusu incelenmektedir. Bu bölümde reklam kavramı ve tanımı, amaçları, özellikleri, reklamın işlevleri ve sınıflandırılması, kullanılan reklam araçları, reklamcılığın tarihsel gelişimi ve reklamda kullanılan yaratıcı mesaj stratejileri ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise; reklam çekicilikleri ve mizah kullanımı incelenmiştir. Çekicilik kavramı, reklamda kullanılan çekicilik türleri burada ele alınmaktadır. Mizah kavramı, kökeni, mizahın özellikleri ve işlevleri, mizahın kuramları ve fonsiyonları, mizahın kullanım alanları ile reklamda mizah kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir. Çalışmanın üçüncü bölümünde televizyon reklamlarında mizah kullanımı ve göstergebilimsel analize değinilmektedir. Son bölümü reklam çözümlemeleri oluşturmaktadır. Bu bölümde; araştırmanın amacı, evreni ve örneklemi, sınırlılıkları, araştırmanın yöntemi göstergebilimsel açıdan analiz edilmiştir. Bu doğrultuda Finansbank enpara.com’un 2014 yılına ait altı ( 6 ) reklamı göstergebilimsel açıdan görüntü, ses, pack-shot düzlemi ile ele alınmakta ve bu bilgiler ile reklam filmlerinin değerlendirilmesine yer verilmektedir.