Sosyal medya çağında değişen halkla ilişkiler algısı: Üniversite gençliği üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BAHAR BÜYÜKKOÇ ÇUKURBAĞLI

Danışman: ÖZTÜRK RUKİYE GÜLAY

Özet:

Sosyal medyanın her geçen gün günümüzdeki etkinliği artmaktadır. Günlük kullanım alışkanlıklarında, pazarlama faaliyetlerinde, işletmelerin kendilerini anlatmada en çok başvurdukları yöntemlerden biri haline gelmiştir. Değişen dünya şartlarında halkla ilişkiler işletmeler için hayati bir departmana dönmüştür. Bu bağlamda kontrolü zor olan bir alan olan sosyal medya kanalları halkla ilişkiler biriminin önemli çalışma alanlarından birisine evrilmiştir. Bu tezin örneklemi üniversite gençliğidir. Sosyal medyayı oldukça aktif bir biçimde kullanan üniversite gençliği üzerinde halkla ilişkiler algısının dönüşümü tezin ana konusunu oluşturmaktadır. Bu tez üç ana bölümden oluşur. İlk bölüm, geleneksel medyadan yeni medyaya geçişi ele alır. Klasik yöntemlerin değişimi ile sosyal medya insanların kendini kattıkları sübjektif bir ortam oluşturmuştur. İkinci bölümde, yeni medyanın halkla ilişkiler üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Burada halkla ilişkiler çalışmaları ile sosyal medya arasındaki bağlantı gözlemlenmeye çalışılmış, çalışmaların nasıl değiştiğine dair inceleme yapılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde de sosyal medya çağında değişen halkla ilişkiler algısını değerlendirmek için anket yöntemi kullanılarak araştırma yapılmıştır. Araştırmada faktörler arasında en anlamlı düzey sosyal medya sonrasında halkla ilişkilerin anlamlandırılmasıdır. Teknolojik gelişmeler halkla ilişkileri etkilemiş, halkla ilişkilerin işlevlerine yeni boyutlar getirmiştir. Bu noktada sosyal medyanın halkla ilişkiler çalışmaları üzerindeki etkisi kabul edilmiş ve sosyal medya halkla ilişkilerin işleyişinde en önemli şekillenme unsurlarından biri olarak değerlendirilmiştir.