Gerçek zamanlı pazarlamanın markalar üzerindeki etkisi: Game of Thrones örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HAZAL BARAN

Danışman: ÖYMEN ENGİNDENİZ GÖZDE

Özet:

21. yüzyıl, insanlığın teknoloji bakımından en büyük adımları attığı, teknoloji kullanımının tabana yayıldığı bir yüzyıl olmuştur. Ülkeler ve bloklar arası mücadelenin yaşandığı dönemde geliştirilen iletişim teknolojileri, zaman içerisinde tüm insanlığın kullanımına sunulmuş, böylelikle dünyada insanlar ve kurumlar arası mesafeler kısalmış, gezegenimiz küresel bir köy hüviyeti kazanmıştır. Günümüzde birçok teknolojik yenilik, insanların markalarla, ürünlerle ve hatta eşyalarla iletişimini kolaylaştırmak adına yapılmaktadır. Günümüzde milyarlarca kullanıcıya sahip olan sosyal medya mecralarının tüketici lehine günden güne gelişmesi ve tüketicinin hayatında giderek daha da önemli hale gelmesiyle içerik üretimine olan önem artmış, üretici veya hizmet sağlayıcılar benzerlerinden ayrılıp öne çıkmanın yollarını aramaya başlamıştır. Bu kapsamda gerçek zamanlı pazarlama, hedef kitleye ulaşabilmekte daha niş bir yöntem olarak fark edilmiş, ürün ya da hizmeti gündemle bağdaştıran içeriklerle tüketici ilgisinin anlık olarak çekilmesine fırsat sağlamıştır. Üstelik markalar, sosyal medya hedeflemeleri sayesinde ürettikleri gerçek zamanlı içerikleri, ürün ya da hizmetleriyle ilgili en doğru hedef kitleye ulaştırabilme imkânına da kavuşmuşlardır. Literatüre bakıldığında gerçek zamanlı pazarlama ve oluşturulan içerikler konusunda detaylı kaynaklar oldukça az sayıdadır. Bu çalışmada markaların Twitter mecrası ile tüketicilerle kurdukları iletişimler üzerinde durulmuş, gerçek zamanlı pazarlamanın markalar üzerindeki etkileri incelenmiş ve markaların gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarının etkileşim oranları karşılaştırılmıştır.