Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SEDA ŞAKİROĞLU
Danışman: KOCABAY ŞENER NİHAL
Özet:Kültürel ve toplumsal birçok alanda faaliyet gösteren kadınlar modernleşmenin birer temsilidir. Modernleşme süreci ile ortaya çıkan yeni kadın kimliği, toplumsal dönüşüm ve değişiminde bir göstergesidir. Özellikle basılı yayınlarda kadınların kullanıldığı reklamlar modernleşme hareketlerinin en net gözlemlenebileceği alanlardandır. Yayınlanmaya başladı dönemden itibaren büyük ilgi gören haftalık siyasi mizah dergisi Akbaba’da, modernleşme ile gelen değişim ve yenileşme hareketleri ışık tutar. Tez çalışması kapsamında 1928-1960 yılları arası Akbaba dergisindeki kozmetik reklamlarında kadın kullanımı üzerinden modernleşme okuması yapılacaktır.