Yeni medyada arama motoru reklamcılığının kullanıcı davranışları üzerindeki etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYDIN DEMİR

Danışman: ÖZTÜRK RUKİYE GÜLAY

Özet:

Yeni iletişim teknolojilerinin her geçen gün internet kullanıcılarının yaşamında ve markaların stratejik pazarlama planlamalarında kullanılması, iletişim faaliyetlerinin biçim ve içeriğini farklı boyutta etkilemiştir. Yeni medya akımı ile birlikte eş zamanlı enformasyon aktarımı, interaktif iletişim olgusu ile kullanıcıya yeni sınırlar belirlemiştir. Bu sınırlar, arama motorları üzerinden kurumların pazarlama stratejilerini planlanmasını, ürün ve hizmetlere yönelik satışlara destek oluşturabilecek tüm düzenlemeleri, çağın ve rekabet ortamının gerektirdiği anlayışa uygun olarak düzenlenmesini sağlamıştır. Ayrıca hedef kitlenin tercihlerinde rakip firmalardan önde olabilmek ve marka imajı yaratılması konusunda arama motorları ile stratejiler belirlemek büyük önem taşımaktadır. Tez kapsamında, ‘‘yeni medyada arama motoru reklamcılığının kullanıcı davranışları üzerindeki etkisi” ortaya konmuştur. Arama motoru pazarlaması incelenen firma, halkla ilişkileri temelli pazarlama iletişimi yönetimine dairi yaklaşımlarını, modern pazarlama anlayışına yönelik olarak hazırlamaktadır. Bu çerçevede, yeni medya pazarlama stratejleri açısından incelenen firmanın pazarlama stratejiler n e uygun yaklaşımlar sergilemesine rağmen, profesyonel destek oranının düşük olduğu görülmüştür. İncelenen firmanın doğru bir şekilde yeni medya pazarlama stratejisi gerçekleştirmesi için önerilen model anlayışı , “tüketici odaklı planlama” ve “aksiyon aldırma” olduğu belirlenmiştir.