Yeşil pazarlamanın kadın tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DUYGU AŞIKOĞLU

Danışman: GÜR BETÜL

Özet:

Pazarlamanın yaşadığı gelişimle birlikte pazarlamacılar tüketicilerin istek ve beklentilerine yanıt verecek biçimde hareket etmelidir. 1970’li yıllardan itibaren doğayı koruma bilincinin gelişmesi pazarlama alanında da karşılık bulmuş, yeşil pazarlama anlayışı ortaya çıkmıştır. Yeşil pazarlama faaliyetlerinin kadın tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerinin neler olduğunun belirlenmesi çalışmanın temel amacıdır. Bu amacı gerçekleştirmek için 103 kadının katıldığı bir anket uygulaması yapılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre yeşil ürün tüketici farkındalığı ile yeşil pazarlama ve satın alma davranışı, kadın tüketicilerin yaş, eğitim düzeyi, medeni durum, aylık gelir, meslek, mesleki kıdem, gelir-gider dengesi gibi demografik değişkenlerine göre farklılık göstermemektedir. Çalışmada yeşil pazarlama faaliyetleri ile kadın tüketicilerin satın alma davranışları arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu yönünde sonuçlar elde edilmiştir. 103 kadın katılımcının verdiği yanıtlar aracılığıyla bu sonuçlara ulaşılması, çalışmanın sınırlılıklarını meydana getirmektedir.