Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: SAMİME DERYA ARTÜZ
Danışman: BAYRAKTAR OSMAN
Özet:Teknolojik alandaki hızlı değişmeler yönetim uygulamalarını da etkilemekte ve ortaya yeni kavramlar çıkmaktadır. Dijital liderlik, bu bağlamda alanyazına son yıllarda giren kavramlardan birisidir. Bu çalışmada dijital liderlik algısı ile öğrenen örgüt ilişkisinin bireysel performansa etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın temel hipotezi, dijital liderlik uygulama algısı ile öğrenen örgüt ilişkisinin bireysel performansa etkisi üzerinde pozitif yönlü bir ilişki olduğu varsayımıdır. Dijital liderlik algısını belirlemek için Ulutaş ve Arslan (2018) tarafından geliştirilen Bilişim Liderliği ölçeği, öğrenen örgüt algısını belirlemek için Şahin ve diğerleri (2014) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Öğrenen Örgüt Profili ölçeği, bireysel performans algısını belirlemek için ise Karakurum (2005) tarafından Türkçe’ye uyarlanarak geliştirilen Bireysel Performans Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bankacılık sektöründe gerçekleştirilmiştir. İnternet üzerinden gerçekleştirilen ankete 234 kişi geri dönüş yapmış, 193 katılımcının anketleri kullanılabilir nitelikte bulunmuştur. Elde edilen veriler SPSS 25.0 istatistik yazılım programı ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda “dijital liderlik uygulaması ile öğrenen örgüt ilişkisinin bireysel performansa etkisi” arasında istatiksel olarak anlamlı (p =0,000; p001) bulunarak, araştırmanın temel hipotezleri kabul edilmiştir. Demografik değişkenler ile bireysel performans algısı üzerine de istatistikî çalışmalar yapılmıştır. Analizler sonucunda demografik değişkenler ile bireysel performans algısı arasında istatistiksel anlamlılık bulunamamıştır. Dijital liderlik olgusunun kavramsal olarak açıklanması ve dijital liderlik, öğrenen örgüt ilişkisi arasında bankacılık sektöründe yapılan ilk araştırma olması çalışmanın özgün yanı olarak öne çıkmaktadır.