Bu makalenin amacı, örgütsel iletişimin iş tatmini üzerindeki etkisini otomotiv sektöründe incelemektir. Makalede ele alınan araştırmada kolayda örneklem yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın anket formu otomotiv sektöründeki 4 şirketin genel merkezlerinde ve bayilerinde çalışan 230 beyaz yakalı çalışana dağıtılmış, 180 çalışanın anketi toplanarak analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin frekans dağılımı, güvenilirlik analizleri, ortalama ve standart sapma analizleri, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada örgütsel iletişimin boyutları olan iletişim biçimlerinin ve eğitici iletişimin iş tatminini pozitif yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Öte taraftan, örgütsel iletişimin bir boyutu olan iletişim engellerinin iş tatmini üzerindeki etkisi açıklanamamıştır. Araştırmanın sonuçlarının gelecekte bu alanda yapılacak çalışmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.
The purpose of this paper is to examine the effect of organizational communication on job satisfaction in an automative sector. Convenience sampling was used in the research of this paper. The questionnaire of the research was given to 230 white collar employees who worked in headquarters and dealers of 4 automative companies. 180 of questionnaires were collected back and analyzed. The following analyses were conducted to the data: frequency distribution analyses, reliability analyses, mean and standard deviation analyses, correlation analyses and multiple regression analysis. It was found that communication styles and educating communication dimensions of organizational communication affected job satisfaction positivitely. On the other hand, the effect of communication barriers dimension of organizational communication on job satisfaction couldn’t be explained. It is expected that findings of this research will contribute to the researches which will be conducted in the future.