Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.324-332, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada eğitim alanında değerli çalışmaları ile tanınan Doç. Dr. Hanifi Parlar ve Doç.
Dr. Ramazan Cansoy’un 2018 yılında yayınlanan Öğrenme ve Öğretime İlişkin Araştırma
Temelli Uygulama İlkeleri eseri incelenmiştir. Yazarların araştırmaları incelendiğinde eğitim
ve öğretim konuları hakkında derinlemesine çalışmaların büyük bir yer tuttuğu görülmüştür.
Tahlil edilen kitapta da öğrenme ve öğretime dair ilke, strateji, yöntem ve teknikler detaylı
olarak incelenmiştir. Bunların yanında öğrenme süreci yalnızca öğrenci veya öğreticiye
atfedilmemiş, eğitiminin bu iki bileşeni arasında karşılıklı ve birbirini besleyen bir ilişkinin
varlığı yoğun literatür çalışmalarının desteklediği biçimde aktarılmıştır. İnsan hayatı eğitim
perspektifinden bakıldığında sürekli bir öğrenme ve öğretim sürecidir. İnsan yaşamı boyunca
sonlanmayan bu süreci kolaylaştırmak ve kaliteli bir hale getirmek öğretim döneminde birçok
yöntem ve teknik kullanımını gerektirir. Buna rağmen öğretimde başarıyı sağlamak yalnızca
teknik kullanımına bağlı değildir; aynı zamanda, yapılan hataların tespiti ve çözüme
kavuşturulması da sürdürülebilir başarıyı beraberinde getirir.