DOĞUM SONRASI ANNE VE BEBEK BAKIMI ASİSTAN HİZMETİNİN SATIN ALMA EĞİLİMİNİN YAPISAL EŞİTLİK MODELLERİ İLE İNCELENMESİ


Creative Commons License

TURANLI M., TAŞPINAR CENGİZ D., AKGÜNGÖR M., KAMCI V.

ÖNERİ, cilt.12, sa.45, ss.21-34, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 45
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: ÖNERİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.21-34
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu çalışmanın amacı, 25-40 yaş arası evli, son 5 yıl içinde doğum yapmış ya da çocuk sahibi olmayı düşünen kadınların anketimize verdikleri cevaplar doğrultusunda bir satın alma eğilimi oluşturmak, bu eğilimi etkileyen faktörleri belirleyip satışı arttırmak ve pazarlama stratejisi belirlemek için sektöre yol göstermektir.Yöntem: Araştırmanın evrenini 25-40 yaş arası evli, son 5 yıl içinde doğum yapmış ya da çocuk sahibi olmayı düşünen kadınlar oluşturmuştur. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı araştırmacılar tarafından literature dayalı olarak oluşturulmuştur. Araştırmamızda kullandığımız sorular asistan hizmeti veren hastanelerde çalışan yenidoğan hemşirelerinin görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Anket formu sosyal paylaşım sitelerinde sunulmuş ve cevaplar sanal ortamda saklanmıştır. Veriler Yapısal Eşitlik Analizi ile analiz edilmiş ve model kurulmaya çalışılmıştır.Bulgular: Ankete katılan 173 kadının; yaş ortalaması 30 dur ve %3.5 i ilköğretim mezunu, %28.3 ü lise veya dengi okul mezunu, %68.2 si üniversite veya lisans üstü mezunudur. Gelir seviyesi bakımından büyük bir çoğunluğu iyi bir gelir düzeyine sahipken, çok az bir kısmı düşük gelir seviyesine sahip olduklarını belirtmişlerdir. Sonuç: Hizmeti veren kurumların kadınların ihtiyaçları ve beklentileri yönünde hizmeti sunmaları, bunun paralelinde ise maddi açıdan ailelerin bütçelerini aşmayacak yönde bir ücretlendirme yapmaları gerektiğidir
Aim: The purpose of this study, 25-40 years married, gave birth in the last 5 years or are considering having children according to their answers to the survey on women in a buying trend, identify the factors that affect this trend and create sales and marketing strategy is to show the way for the sector to determine.Method: The research population aged 25-40 are married, have given birth in the last 5 years or so were women who are considering having children. Used in the research literature is very collection tool was created based on the research literature. Questions that we used in our study has been prepared in accordance with the opinion of the assistant nurses working in neonatal hospital care providers. The questionnaire was presented on social networking sites and answers are stored in a virtual environment. Data were analyzed by analysis and structural equation models were tried to be.Results: 173 women participated in the survey; The average age is 30 and 3.5% of primary school graduates, 28.3% graduated from high school or equivalent, 68.2% have graduated from college or higher education. The majority in terms of income level while a good income, have stated that they have a very small portion of the lower income levels.Conclusions: Service organizations that provide services to women's needs and the expectations are in line with the family financially if it should make a compensation in the direction to exceed the budget