29. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2021, ss.478, (Özet Bildiri)
Teknolojik gelişmelerin hız kazandığı ve insan ihtiyaçlarının giderek farklılaştığı günümüzde girişimcilerin müşteri ihtiyaçlarını doğru belirleyebilmesi ve gelişmelere karşın aktif reaksiyon gösterebilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada girişimcilerin iş modellerini oluştururken Tasarım Odaklı Düşünme yaklaşımından yararlanma düzeyleri, iş modelinin hangi kısımlarından daha çok yararlandıkları ve elde ettikleri faydanın tespiti amaçlanmıştır. Bu sayede girişimcilerin başarı şansını artıracak bir katkı sağlanması hedeflenmiştir. İş Modeline vâkıf olan girişimcilere ulaşılması gerektiğinden, araştırma kısmında ilk olarak kuluçka ve hızlandırma merkezlerinde bulunmuş yeni nesil girişimcilerle iletişime geçilmiştir. Diğer yandan kişisel ve akademik referanslar aracılığıyla örnekleme süreci desteklenmiştir. Girişimcilerin deneyimlerine dayanan çalışmada, araştırma yöntemi olarak yarı yapılandırılmış veri toplama yöntemi seçilmiştir. Covid-19 salgınının da etkisiyle her biri yaklaşık 1 saat süren görüşmeler video-konferans üzerinden gerçekleştirilmiş, görüşmelerden elde edilen veriler MAXQDA yazılım programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Görüşme formunun belirlenmesinde, verileri toplama, analiz etme ve sonuçları değerlendirilme sürecinde, gerek yapısal, gerekse içeriksel olarak düzenli bir şekilde uzman görüşü alınmış ve revizyonlar gerçekleştirilmiştir.