YABANCI UYRUKLU VE TÜRKİYELİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİ


Creative Commons License

FİDAN Y., YILDIRAN C., ERCAN S.

Business and Management Studies: An International Journal, cilt.7, sa.1, ss.190-202, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Girişimcilik coşkusu her insanda var olan bir duygudur. Fakat girişimcilik coşkusu bazı insanlarda dahafazla bulunmaktadır. Bu durum bazen coşkuyla gelen bir fikirle ya da eylemle hayat bulurken, bazen de alınaneğitim sürecinde ve sonrasında ortaya çıkmakta ve kendini daha fazla hissettirmektedir. Bu noktada üniversiteler,girişimci insanları desteklemek, donatmak belki de eksik olan cesaretlerini sağlamak ve girişimcilik coşkusunuaşılamak için önemli ve etkili kurumlardan birisidir. Girişimcilik, girişimcilik eğilimi, girişimcilik özellikleri,girişimcilik eğitimi, girişimcilerin kişilik özellikleri, girişimcilik ve üniversite öğrencileri ile ilgili literatürdebirçok çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmayı diğer çalışmalardan farklı kılan nokta ise çalışmanın, Türkiyeliöğrencilerle Yabancı Uyruklu öğrencileri karşılaştırıyor olması ve girişimcilik düşüncesi, algısı, cinsiyeti vekişiliği yönünden Türkiyeli öğrenciler ile Yabancı Uyruklu öğrenciler arasındaki farklılıkları belirlemek içinyapılmış olmasıdır. Bu kapsamda farklı ülkelerde ve farklı kültürlerde yetişen gençlerin, genç girişimciadaylarının girişimciliğe olan ilgileri ve kendilerini ne kadar girişimci olarak gördükleri değerlendirilmektedir.
Entrepreneurship enthusiasm is an emotion that is in every person but some people has this emotion further than others. This emotion sometimes shows up with brainwave or action that comes true with enthusiasm, sometimes it shows up through education process or later and it shows itself. Universities are one of the important and effective institution that supports, develops entrepreneur people and perhaps provide courage for people that are lack of it and suggest entrepreneurship enthusiasm. There are a lot of studies in literature about entrepreneurship, entrepreneurship tendency, entrepreneurship features, entrepreneurship education, personality characteristics of the entrepreneurs, entrepreneurship and university students. This study make difference because it has been executed for determining the differences between Turkish students and foreign students about entrepreneurship idea and perception, gender and personality. In this context, this study has evaluated the interests’and the visions’ that how much entrepreneur they are (entrepreneurship level) of the youth and entrepreneur candidates who grow in different countries and different cultures.