TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ: Y KUŞAĞI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

ARSLAN İ. K., BAYCAN P.

Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.17, sa.33, ss.269-286, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 17 Sayı: 33
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.269-286
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Geleneksel medyadan yeni medyaya geçişle birlikte pek çok değişim yaşanmış ve tüketicilerin satın alma davranışları da bu değişimlerden etkilenmiştir. Gittikçe popülerliği ve önemi artan sosyal medya platformlarını tüketiciler satın alacakları ürün ve hizmetlerle ilgili araştırma yapmak amacıyla da kullanmaya başlamışlardır. Satın alma karar sürecinde sosyal medya üzerinden oluşturulan kullanıcı yorumları, başka tüketiciler tarafından oluşturulan içerikler, aile ve referans gruplarının paylaşımları, tüketicilerin satın alma kararında etkin rol oynamaktadır. Tüketiciler satın alma sonrasında da ürün ve hizmetlerle ilgili düşüncelerini, sosyal medya sayesinde zaman ve mekân sınırlaması olmadan paylaşabilmekte ve pek çok kullanıcıya rahatlıkla ulaşabilmektedirler. Markalar da sosyal medya kanallarından tüketicilerle aktif şekilde iletişime geçebilmekte, ürün ve hizmetlerini bu kanallar üzerinden tanıtabilmektedir. Bu çalışmada sosyal medya kuşağı olarak tanımlanan ve en önemli özellikleri arasında teknolojiye olan bağlılıkları gösterilen Y kuşağının satın alma davranışları üzerinde sosyal medyanın etkileri açıklanmaya çalışılmıştır
There have been many changes with the transition from the traditional to the new media and purchasing behaviours have also been affected by those changes.Consumers started to use social media platforms whose popularity and importance have been gradually increasing in order to check up on the services and the products that they are going to buy. There are several aspects that play an active role on consumers' decision of purchasing; user comments on social media, contents created by other consumers and the sharings of family and the group of references. Additionally, consumers can share their ideas about the products and services without any restrictions thanks to social media after purchasing.. In this study it has been tried to explain how social media affects the behaviour of purchasing of the generation Y which is described as the generation of social media and also the generation whose most important characteristic is to be addicted to technology.