6102 SAYILI TÜRK T2CARET KANUNU’NA GÖRE KARSILASTIRMALI REKLÂMLARDA GEREKS2Z YERE KÖTÜLEME YASAGI


YILMAZ A.

İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, cilt.75, sa.2, ss.813-826, 2017 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 75 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.813-826
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

TTK m. 55, f. 1, b. (a)-5 hükmü, haksız rekabet teşkil eden karşılaştırmalıreklâmları düzenlemektedir. Kural olarak karşılaştırmalı reklâm hukukaaykırı değildir ve haksız rekabet oluşturmaz. TTK m. 55, f. 1, b. (a)-5 uyarınca,karşılaştırma gerçeğe aykırı, yanıltıcı, rakibini gereksiz yere kötüleyici veyagereksiz yere onun tanınmışlığından yararlanacak şekilde yapılmış ise, haksızrekabet teşkil eder. Bu çalışmada, karşılaştırmalı reklâmlarda gereksiz yerekötüleme yasağı ele alınıp incelenecektir.
Comparative advertising is regulated under Article 55/1, b. (a)-5 of Turkish Commercial Code (“TCC”). In principal, comparative advertising is not illegal and does not constitute an unfair competition. However, the cases where the comparison is untrue, misleading, unnecessarily abusive against competitors or comparison is made to benefit from the prestige of the competitor, constitute unfair competition as per Article 55/1, b. (a)-5 of TCC. In this study, the unnecessarily abusive comparative advertising will be evaluated.