KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK RAPORLAMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BORSA İSTANBUL ÖRNEĞİ


Creative Commons License

Kıymetli Şen İ., Hatunoğlu Z.

Muhasebe ve Denetime Bakış, cilt.19, sa.58, ss.51-62, 2019 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 19 Sayı: 58
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Muhasebe ve Denetime Bakış
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, EBSCO Legal Collection, EBSCO Legal Source, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.51-62
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk raporlamasına etki eden faktörlerin belirlenmesidir. Bu amaçla Borsa İstanbul BIST Sürdürülebilirlik Endeksinde işlem gören şirketler üzerinde bir araştırma yapılmıştır. BIST Sürdürülebilirlik Endeksinin 2014 yılında kurulmasından dolayı, 2014-2018 yıllarında işlem gören şirketler analize dahil edilmiştir. Çalışmada analize dahil edilen şirketlerin faaliyet raporları ve sürdürülebilirlik raporları içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada literatürde kullanılmış olan değişkenler esas alınarak regresyon analiz yöntemi kullanılmıştır. Değişkenler arasında çoklu bağlantı olup olmadığı korelasyon analizi ve VIF değerleri esas alınarak belirlenmiştir. Yapılan analiz sonucunda kurumsal sosyal sorumluluk raporlamasında şirket büyüklüğünün, karlılık oranının ve borçlanma düzeyinin etkili olduğu belirlenmiştir.

The aim of this study is the determination of factors that influence corporate social responsibility reporting.

For this purpose, a research is conducted on companies traded in Borsa Istanbul (BIST). Due

to the launch of BIST sustainability index in 2014, companies traded in year 2014-2018 were included

in the analysis. In the study, the annual reports and sustainability reports were analyzed by content

analysis method.

In addition, in the study, regression analysis method has been used on the basis of variables that have

been used in the literature. Whether there is multicollinearity among variables was determined on

the basis of correlation analysis and VIF values. In the result of the analysis, it is determined that the

company size, profitability ratio and level of leverage are effective in corporate social responsibility

reporting.