YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER


Creative Commons License

Kıymetli Şen İ., Terzi S.

DİJİTAL ÇAĞDA İŞLETMECİLİK DERGİSİ, cilt.5, sa.2, ss.105-113, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Geleneksel muhasebe uygulamaları, bilgisayar yazılımları ve yapay zeka sayesinde hızla değişmekte ve güncellenmektedir. Nitekim teknoloji trendi olarak ortaya çıkan yapay zeka, muhasebe trendi olarak dijital muhasebeyi beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı, yapay zeka ve dijitalleşmenin muhasebe eğitimine etkisinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla literatür incelenmiş ve muhasebe eğitimindeki temel sınırlar belirlenerek önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca 2015-2021 yılları arasında yapay zeka ve dijital muhasebe konularında yayınlanan makalelerin tespiti için literatürde araştırma yapılmıştır.

Traditional accounting practices are rapidly changing and updated thanks to computer software and artificial intelligence. As a matter of fact, artificial intelligence, which has emerged as a technology trend, brings digital accounting as an accounting trend. The purpose of this study is to evaluate the effect of artificial intelligence and digitalization on accounting education. For this purpose, the literature has been examined and suggestions have been made by determining the basic limits in accounting education. In addition, research was conducted to determine the articles published on artificial intelligence and digital accounting between 2015-2021.