cilt.6, sa.2, ss.22-35, 2024 (Hakemli Dergi)
Üretim,
insan ihtiyaçlarının doğa tarafından karşılanmadığı noktada ortaya çıkmıştır.
Üretim ortaya çıktığı ilk günden bu yana hacmini genişleterek ilerlemektedir.
Nüfusun artması ihtiyaçları, ihtiyaçların artması üretimi genişletmiştir. Bu
ihtiyaçlardan bir tanesi de beyaz eşyalardır. Beyaz eşyalar, üretimine
başlanıldığı ilk günden itibaren insan hayatını önemli ölçüde kolaylaştırmıştır.
Aynı zamanda, sektöre giren çeşitli firmalar ile sektörel rekabet ortamı
oluşmuştur. Bu rekabet ortamında ayakta kalmak isteyen firmalar, rakiplerinin
gerisinde kalmamak ve hatta onların önüne geçmek için çeşitli faaliyetlerde
bulunmaktadırlar. Çalışmamızda yer alan firma, beyaz eşya sektöründe üretim
gerçekleştirmektedir. Firma, ürünlerini üretirken müşteri beklentilerine ve
kalite faaliyetlerine önem göstermektedir. Çalışmada çamaşır makinesi
fabrikasında, montaj hattında oluşan hata verileri analiz edilmiştir. Bu
veriler, Pareto Analizi ve Kontrol Grafikleri ile değerlendirilmiştir. Pareto
Analizi ile öncelik verilmesi gereken hatalar tespit edilmiştir. Kontrol
Grafikleri ile sürecin kontrol alanının dışına çıktığı noktalar tespit edilmiştir.
Anahtar
Kelimeler: Üretim Hattı, Kalite Hataları,
Beyaz Eşya, Pareto Analizi, P Kontrol Grafiği