YENİ DÖNEM PAZARLAMA İLETİŞİMİ YAKLAŞIMLARI


Sağlam M. (Editör)

Kriter Yayınevi, İstanbul, 2021

  • Yayın Türü: Kitap / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Kriter Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Twenty Century Fox’un Başkanı Daryik F. Zanuck’un, 1944 yılında, “televizyon en geç altı ay içinde piyasadan silinecektir; insanlar her akşam böyle bir kutuya bakmak istemez”; görüşünü belirtmesinin üzerinden yıllar geçmesine rağmen, değişmeyen tek şeyin değişimin kendisi olduğu dönemde pazarlama iletişimi de değişim göstermiş ve geleneksel pazarlama iletişim yaklaşımları alternatif pazarlama iletişim yaklaşımlarıyla büyük çeşitlilik göstermiştir. İnternetin, bilgi iletişim teknolojilerinin ve dijitalleşmenin etkilerinin hızlı şekilde görüldüğü bu dönem yeni dönem olarak nitelendirilebilir. İletişimin inanılmaz bir şekilde değiştiği bu dönemde, tüketicilerin markalarla iletişim dünyasında kendisini bilgilendirdiği, aynı şekilde firmaların tüketiciyle iletişim kurduğu farklı iletişim mecraları ortaya çıkmış, bazı iletişim yaklaşımlarının da dijital platformlarda yeni kullanım alanları oluşmuştur.

Markalar ve tüketiciler arasındaki bağ, yaşanan değişimlerle birlikte son yıllarda büyük bir dönüşüm geçirmiştir ve bu dönüşümün temelinde iletişim teknolojilerinin gelişimi yatmaktadır. İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin devamlılığı, ilerleyen zamanda yine yeni yaklaşımların ortaya çıkmasına imkân sağlayacaktır. Yeni dönem olarak nitelendirdiğimiz bu dönemde firmaların iletişim çalışmaları geleneksel pazarlama iletişim yaklaşımlarıyla birlikte yeni yaklaşımlara uyum sağlamalıdır. Hedef, markanın hedef kitlesiyle iletişime devam etmesi ise bu dönemde daha dikkatli olmak ve değişimin gelişimini ve hızını belirleyecek yeni yaklaşımlara yakın olmak gerekmektedir ve bu durum markaların tüketiciyle iletişimde yeni ifade alanları bulmaları ve kullanmaları anlamına gelmektedir.

Zaman, stratejiyi yeniden düşünme, neyin işe yarayıp neyin işe yaramayacağını değerlendirme zamanıdır. Bu süreçte, geleneksel pazarlama iletişim yaklaşımlarıyla birlikte alternatif iletişim yaklaşımlarını ele almak ve iletişim halinde olduğunuz tüm hedef kitleyle iletişim kurmanın ve iletişimin sürdürülebilir olmasının doğru yolunu bulmanız önemlidir. Hedef kitleyle iletişim kurmayı amaçlayan tüm işletme, kurum ve kuruluşlar artık yeni dönem pazarlama iletişim yaklaşımlarında ustalaşmak zorundadır ve etkin iletişimin anahtarı bu yaklaşımlardan yararlanmaktır. Bu kapsamda hazırlanan çalışmanın amacı, işletme, kurum ve kuruluşlara yeni yaklaşımlar hakkında ışık tutmak, yol göstermek, öğrenim düzeyindeki tüm öğrencilerimize hazırlayacakları bilimsel nitelikteki yayınlarında destek sağlamak ve akademik literatürde çalışılacak konular için pazarlama iletişiminde ne tür uygulama ve yaklaşımların ortaya çıktığının ele alınmasıdır.

Bu kitap, bilginin ortak inşasının birer parçası olan ve bugün bu çalışmanın başarıyla tamamlanmasında çabaları ve özverileri ile katkı sağlayan, İstanbul Ticaret Üniversitesi farklı bölümlerindeki lisansüstü düzeyi öğrencilerinin kendilerine verilen konular ışığında editörlüğümde hazırlamış oldukları çalışmanın bir ürünüdür. Çalışma içeriğinde, mobil pazarlama, reklamoyun (advergame), gerilla ve viral pazarlama, showrooming ve webrooming, içsel markalaşma ve iletişim, reklam çekicilikleri, fenomen pazarlama iletişimi, ürün yerleştirme, yeni medya araçlarında içerik pazarlama, kurumsal imaj ve itibar yönetimi ve siyasal pazarlama iletişimi gibi yeni dönem alternatif pazarlama iletişim yaklaşımları bölüm başlıkları yer almaktadır.