Türkiye’de kurumsal haber medyasının üretmiş olduğu içeriklerde yalan haber, hakikatsonrası çağ ve doğruluk kontrol merkezlerine ilişkin haberlere yer verip vermediğibu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışma, Türkiye haber medyasındayalan haber ve bağlantılı olduğu kavramlarla ilgili içerik (haber, yorum yazısı) üretilipüretilmediğini, üretilenlerde ise konunun ele alınışını kategorilere ayırarak incelemeyiamaçlamaktadır. Yalan haberden en fazla etkilenen ülkelerden biri olarak kabul edilenTürkiye’de medyanın konuyu nasıl yansıttığının ortaya konulması hedeflenmektedir.İçerik analizi yönteminin kullanılacağı çalışmada, trafiği en yüksek olan beş haber sitesi(Milliyet, Hürriyet, Habertürk, Sabah ve Sözcü) seçilerek haberler ve yorum yazılarıincelenmiştir. Araştırmanın yapılacağı dönem aralığı, yalan haber tartışmasının ivmekazanmaya başladığı ve hakikat-sonrası (post-truth) kavramının Oxford Dictionarytarafından yılın kelimesi seçildiği Kasım 2016’dan Mayıs 2017’ye kadar olan dönem ilesınırlandırılmıştır. Araştırma sonucunda yalan/sahte haber ile ilgili içeriklerde siyasetçive teknoloji şirketi açıklamalarının kullanıldığı tespit edilmiştir. Buradan hareketlehaber organizasyonlarında egemen siyasal ve ekonomik sistemi destekleyeniçeriklerin yer aldığı söylenebilir. Dünyadaki tartışmalar haberlere yansırken Türkiye ileilgili haberlere fazla yer verilmemiştir. Doğruluk kontrol merkezleri ise haber kaynağıolarak hiç gösterilmezken içeriklerde de %3,54 oranında yer almıştır. İncelenen habersitelerinin yalan/sahte haber ve doğruluk kontrol merkezlerini gündemlerine almadıklarıgözlenmiştir.
It is possible to this paper of problematical state as: Are include news notions of fakenews, post-truth era and fact-checking platforms in contents which manufacturing by corporete news organizations? This study aims to present news organizations in Turkey contents about fake news and related to it to whether manufacturing or not. Additionally, this study categorically analyzes news about fake news. Content analyze are used in this study and analyzed news and opinion columns in selected five news web site (Milliyet, Hürriyet, Habertürk, Sabah ve Sözcü) which have the largest circulation. This analyze focuses news in the media to between November 2016 and May 2017. Because in this term, discuss of notions of fake news and post-truth era was brought to agenda in media. As a result of the research, it has been determined that politician and technology company disclosures are used in contents related to fake news. It can be said that the content supporting the dominant political and economic system is included. World news about the debate was not given much space to news reflected on Turkey. Accuracy control centers are not shown as news sources at all but 3.54% in content. It has been observed that the news sites examined do not take fake news and accuracy control centers into their agendas.