Kesit Akademi Dergisi, cilt.8, sa.30, ss.543-569, 2022 (Hakemli Dergi)
Bir işletme sahibinin girişimci profili ve çalışanların girişimcilik algılarının ihracata yönelmede önemli bir faktör olduğu kabul edilmektedir. Girişimcilik yönelimi yüksek olan işletmeler, uluslararası pazara yönelik girişimsel süreçlerini tasarlarken pazardaki rakiplerine karşı daha sürdürülebilir rekabet avantajı elde edecektir. Bu çalışmada kuyumculuk sektöründe ihracat yapan küçük ve orta ölçekli işletme sahiplerinin girişimcilik yönelimi algılarının ihracat yöneliminde nasıl bir değişim yarattığı araştırılmıştır. İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) tarafından e-posta ile gönderilen listeden, ihracat karı diğerlerine göre daha yüksek olan 7 tanesi seçilmiş ve bu işletmelerin sahipleri ile görüşülmüştür. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bilgiler MaxQDA2020 nitel veri analiz programı ile analiz edilerek sonuçlar özetlenmiş ve bu sonuçlara ilişkin yorumlara yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Girişimcilik yönelimi, ihracat yönelimi, kuyumculuk sektörü