Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
Dünyanın hızlı bir değişim içerisinde olduğu yeni dönemde, geleceğe yönelik öngörülü olamayan, değişimi yönetemeyen işletmelerin bu riskli süreçte rekabette geride kalması muhtemeldir. Dijitalleşme temelinde şekillenen bu yeni dünya düzeninde pazarlama yöneticileri, gerekli iyileştirmeleri yapmak için durmaksızın dijital teknolojinin kullanımına odaklanmaktadır. Bu dönüşüm yolculuğunda sürekli yeni yaklaşımlar benimsenmekte ve stratejiler geliştirilmektedir.
Pazarlama yöneticilerinin, dijitalleşen tüketici ihtiyaçlarını karşılama, dijital müşteriyi yönetme ve yeni teknolojileri benimseme ihtiyacının olduğu ve dijital yeteneklerde ustalaşmanın sağladığı sonuçların şaşırtıcı olabileceğinin farkında oldukları bu dönemde, pazarlama faaliyetlerinin dijitalleşme temelinde yeniden düşünülmesi kaçınılmazdır. Büyük soru: dijitalleşmenin ortaya çıkardığı muazzam fırsat alanından yararlanmak için dijital pazarlamaya ve dijitalleşme temelinde pazarlama faaliyetlerini değerlendirmeye nasıl yaklaşılacağı sorusudur. Bu süreçte, pazarlama faaliyetlerini yeniden düşünmek durumunda olan ve firmalarını dijital dünyaya taşımakla görevli yöneticilerin karşılaştığı zorlukları daha iyi anlamamız gerektiği açıktır. Dijitalleşen dünyada, dijital hız kazanmak, müşteri deneyimlerinizi iyileştirmek, mevcut ürün hizmetler yanında yeni ürün ve hizmetler geliştirmek, dijital pazarlama yaklaşımlarını benimsemek, yeni iş modelleriyle, yeni pazarlama yönetim yaklaşımlarıyla yeni pazarlara girmek rekabet açısından önemlidir.
Dijitalleşme temelinde pazarlama faaliyetlerini değerlendirmeye nasıl yaklaşılacağı sorusuna cevap vermeye yönelik hazırlanan, Dijitalleşen Dünyada Pazarlama isimli editörlü bu kitap çalışmasında; pazarlama karması başta olmak üzere pazarlamanın farklı alanları için dijitalleşmenin yarattığı yeni gerçekliklere, radikal değişimlere, nasıl yönetilmesi gerektiğine ve güncel dijital pazarlama uygulamalarına yer verilmiştir. Çalışma içeriğinde, yapay zekâ özelinde pazarlama nasıl değişkenlik göstermiştir, yeni uygulamalar ve kullanım alanları nelerdir, dijitalleşme temelinde e-ticaretin dijital ticarete nasıl dönüştüğü, ortaya çıkan yenilikler ve pazarlamaya etkileri nelerdir, dijitalleşme temelinde ortaya çıkan ve etkisi her geçen gün artan mobil pazarlama uygulamaları nelerdir, pazarlamada büyük veri kullanımı nasıl yönetilir, internette markalaşma nasıl gerçekleştirilir, nasıl yönetilmelidir, fiyatlandırma dijitalleşme çerçevesinde nasıl şekillendirilmelidir, dijital ekonomi ve dijital para açısından yeni fiyatlandırma yöntemleri nelerdir, dijitalleşmeyle yeniden şekillenen tüketici ne tür özelliklere sahiptir, nasıl yönetilmelidir, dijitalleşmeyle yükselen yeniden pazarlama yaklaşımı nedir, prensipleri, oluşturulması nasıl yapılır, dijital iletişim aracı olarak içerik pazarlama nasıl uygulanır, en etkin nasıl yönetilir, dijitalleşme etkisiyle gelişen e-perakendecilik kavramı, omnichannel yaklaşımı ve etkileri nelerdir, yeni dönem dijital pazarlama iletişim yaklaşımları nelerdir, internet teknolojilerinin artan önemiyle birlikte dijitalleşen dünyada web sitelerinin önemi nedir, dijital ayak izleri ile müşteri verilerinin kullanımının artmasıyla birlikte dijital pazarlamada veri analitiği nedir, süreci nasıl yönetilir, iş zekâsı ve uygulama alanları nelerdir ve mevcut pazarlama faaliyetleri ve dijitalleşme çabaları fiziksel ortamlarda birlikte nasıl yönetilmelidir sorularına yanıt aranmıştır.
Bu kapsamda hazırlanan çalışmanın, işletmelerini, dijitalleşme temelinde yönetmeye, pazarlama faaliyetlerini dijital pazarlama çerçevesinde yeniden değerlendirmeye ve dönüştürmeye ihtiyaç duyan pazarlama yöneticilerine, pazarlamayı mevcut yönetim çerçevesi yanında dijitalleşme ile yeniden düşünülmesi gerektiğini savunan akademisyenlere ve bu alana merak duyan öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülmektedir.