Eğitim Yayınevi, Ankara, 2024
Bu çalışma, moda sektöründe marka aktivizmi ve sürdürülebilirlik kavramlarını tüketici deneyimleri üzerinden değerlendirmektedir. Araştırmanın odak noktası tüketicilerin aktivist moda markalarını algılama şekilleri, tüketicileri bu markaları satın almaya yönlendiren motivasyonlar ve aktivist moda markaları ile sürdürülebilirliği pazarlama faaliyeti olarak kullanan kitle markaları arasındaki farkları anlamaktır. Bu bağlamda çalışma, Türkiye’de sürdürülebilir ve/veya aktivist olarak tanımlanabilecek moda markalarını tespit etmesi açısından alana önemli bir katkı sunmaktadır. Bunun yanında “aktivist tüketici” kavramının Türkçe literatürde daha net bir şekilde ifade edilmesi bakımından da değer taşımaktadır.
Çalışmada, moda endüstrisinde sürdürülebilir bir geleceğin mümkün olup olmadığı tartışmaları, tüketicilerin perspektifinden değerlendirilmektedir. Moda markalarına stratejik bilgiler sunarak, onların sürdürülebilirlik ve aktivizm odaklı stratejiler geliştirmelerine yardımcı olması amaçlanmaktadır. Ayrıca, tüketici beklentilerine göre şekillenecek pazarlama ve iletişim faaliyetleri için önemli bir kılavuz niteliğinde olması öngörülmektedir.
Eserin, sürdürülebilirlik ve marka aktivizmine ilgi duyan araştırmacılar, öğrenciler ve sektör profesyonelleri için faydalı bir kaynak olmasını diliyor, tüm okuyucularıma çok teşekkür ediyorum.