Bilgilendirmenin Sigorta Sözleşmesi Satın Alma Tercihi Üzerine Etkisi: Kasko Sigortası Örneği


Creative Commons License

DÖNMEZ P., DENİZ BAŞAR Ö.

Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.2, sa.29, ss.45-55, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 29
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.45-55
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sigorta sözleşmelerinin düzenlenip satılması sürecinde sigorta ettirenin doğru şekilde bilgilendirilmesi, yasal bir zorunluluk olmasının yanı sıra ilgili sözleşmenin tercih edilmesi açısından da büyük önem taşımaktadır. Bilgilendirilmenin sadece doğru yapılması değil, uygun bir şekilde, sigorta ettirenin istediği kanallarla yapılması da sözleşmenin satın alınma ihtimalini artıracaktır. Bu noktada sözleşmeleri hazırlayıp sigorta ettirenin karşısına çıkararak sunacak olan sigorta şirketleri ve/veya acentelere oldukça fazla görev düşmektedir. Bu çalışmada İstanbul ili sınırları içerisinde KASKO sigortası sahibi kişilere, sigorta sözleşmelerinin satışını yapan sigorta şirketleri tarafından ürün ve teminat kapsamı hakkında yapılan özel bilgilendirmenin, kişilerin satın alma kararı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu sayede kişilerin çeşitli özelliklerine göre, sözleşmelerini satın alma sürecinde tercih ettikleri bilgilendirme yöntemleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Informing the policy owner accurately during the issuance and sales processes of insurance agreements is a legal obligation, furthermore this fact is crucial in terms of opting for the related agreement. Not only providing the accurate information but also providing such information through the channels demanded by the policy owner in an appropriate manner will increase the possibility for the agreement to be purchased. At this point, the insurance companies and/or agencies those issue and present the agreements to the policy owners have a great part to play. In this study, the effects of informing the Motor Insurance owners in Istanbul province, with regard to the scope of product and coverage, by the insurance companies selling the related insurance agreements on the decision making of individuals have been researched. By this means, the informing methods preferred by the individuals, according to their various traits, during the agreement purchase decision process, have been tried to be determined.