Finansal okuryazarlık, kişinin para kullanma ve yönetimi hakkında bilgiyle değerlendirme yapması ve etkilikarar verme yetisidir. Bireyin bütçeleme, tasarruf, borç alma ve yatırım gibi temel finansal kavramlarkonusunda ekonomik koşulları da göz önünde bulundurarak karar alma yeterliliğini ve finansal planlamayoluyla kişisel finans durumunu idare etme yeteneğini gösterdiği durumdur. Bu araştırma, liseöğrencilerinin sahip oldukları finansal durum, finansal plan ve finansal bilgi seviyeleri gibi faktörler ilefinansal okuryazarlık seviyeleri arasındaki ilişkiyi tespit etmeyi hedeflemektedir. Araştırmanınörneklemini, İstanbul'da yer alan 18 lisede eğitim gören 1292 lise öğrencisi oluşturmuştur. Bu anket ileöğrencilerin finansal bilgi ve geleceğe yönelik finansal planlarını inceleyerek finansal okuryazarlıkdüzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Veriler, yüz yüze anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir.Öğrencilerin cinsiyetleri finansal planlama davranışları açısından belirgin bir etkiye sahip olmazken,ailenin sahip olduğu gelir seviyesi ve eğitim düzeyi pozitif bir etki sağlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin SBSsınav sonuçları benzer şekilde pozitif bir ilişki sergilemektedir.
Financial literacy is the ability to make informed decisions about the use and management of a person and to make effective decision-making. It is the ability of the individual to demonstrate his ability to manage decision-making, and to manage his personal finances through financial planning, taking into account the economic conditions of basic financial concepts such as budgeting, savings, borrowing and investment. The purpose of the research is to determine the level of financial literacy that is shaped by financial situation, plan and knowledge for high school students. The sample of the research is composed of 1292 high school students in 18 high schools in Istanbul. This questionnaire aims to determine the financial literacy levels by examining the student’s financial plans for the financial information and the future. Data were obtained by face-to-face survey method. Gender does not play a significant role in students’ financial planning behavior however family income and parent’s education have a positive effect on our dependent variable. Student’s SBS score has a similar positive effect on our dependent variable