Türkiye'de internet bankacılığı ürünleri üzerine pazar trend analizi


Creative Commons License

YILDIRIM F.

Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.10, sa.19, ss.129-141, 2011 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 19
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.129-141
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde tüketicilerin giderek artan taleplerini karşılayabilmek adına özellikle hizmet sektöründedeğer yaratma stratejileri büyük önem taşımaktadır. Gelişen teknolojilere karşı hızlı olabilmekhizmet sektöründe rekabet edebilmenin temel koşuludur. Bu gelişmelerin yoğun bir şekildeyaşandığı sektör olan bankacılık alanında alternatif dağıtım kanalları olarak internet sıklıklakullanılmaktadır. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de internet bankacılığında her geçen gün gelişimgözlemlenmektedir. Bankacılık sektörü hem iç hem de dış çevre etkisi ile hızla gelişmekte, internetbankacılığı ise bankalara müşterilerine anında ve daha düşük maliyetlerle hizmet sunabilmeolanağını tanımaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de internet bankacılığı trend araştırması yapılarak, internet ürünlerineyönelik pazar trendlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada Türkiye Bankalar Birliğitarafından internet bankacılığı üzerine yayınlanan istatistiki raporlardan yararlanılmıştır. Sözkonusu analizde internet hizmeti veren 26 bankanın 2006-2010 yılları arasındaki verilerini içerenraporlar kullanılmıştır. Yapılan trend analizi ile internet bankacılığında kullanılan ürünlerin ortayakonması ve gelecekteki eğilimlerin tahmin edilmesi amaçlanmıştır.
Value creation tools have been used in the services industry to satify the ever-changing demand ofthe consumers. The major determinant of services industry is to respond rapidly to such advances inthe market. Internet is a well-known mode of alternative distribution channels in the bankingindustry where there is a high pace of development. In parallel to worldwide trends, internet banking has been on the drastic rise in Turkey as well. Withthe effects of both internal and external environment, by internet banking, banks have started toreduce operational costs and serve their customers instantly. This study aims to retrieve the market trends regarding internet products by conducting a trendanalysis. The data used for this aim has been generated from the published statistical reports ofTurkish Banking Union, including 2006-2010 data of 26 banks. By accomplishing the trendanalysis, it is expected to forecast the future trends and put forth the products used in internetbanking.