Covid-19 ile mücadele kapsamında salgının tesirini ve yayılma hızını azaltabilmek adına uygulanan karantinalar, dünyanın her yerinde evde geçirilen zamanı artırmıştır. Bu durumda izleme alışkanlıklarımız tamamen değiştirmiştir. Covid-19 pandemisi sürecinde içerik üretemeyen televizyon kanalları seyirciye kendisinden bekleneni verememektedir. Seyircinin içinde bulunduğu ortamdan kaçış, zaman kontrolünün kendisine bırakılması, içerik seçiminde özgür olması gibi imkanlardan dolayı izleme alışkanlıkları üzerinde bir dönüşüm söz konusudur. Bu dönüşümün başlıca sebepleri olan yeni iletişim teknolojileriyle birlikte bireylerin filmlere çok daha kolay erişebilmesi, film izlemenin neredeyse maliyetsiz bir hale gelmesi, zaman ve mekan sınırlamalarının yok olması film izleme alışkanlıklarımızı, sinema salonlarının dışına kaydırarak seyirciye hem ekonomik anlamda hem de filmlere erişme de imkan tanımaktadır. Üniversitelerin pandemi sürecinde online eğitime devam etmesiyle özellikle gençlerin film izleme alışkanlıklarında değişiklik olduğu düşünülmektedir. Dolayısıyla Covid-19 pandemisi ile film izleme deneyimi dijital sinema seyircisine ve bireysel olarak deneyimlenen bir pratiğe dönüşmüştür. Evlere kapandığımız bu dönemde bireyselleşen bu deneyim domestik alanlarda oldukça ön plana çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle çalışma, pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin film izleme alışkanlıklarındaki değişimi ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Çalışma, bir vakıf üniversitesinde okuyan tüm öğrencilere dijital ortamda oluşturulan anket ile gerçekleştirilmiş ve elde edilen sonuçlar analiz edilmiştir.
The quarantines applied to reduce the impact and the rate of spread of the epidemicwithin the scope of combating Covid-19 have increased the time spent at home all over theworld. In this case, our watching habits have completely changed. Television channels thatcannot produce content during the Covid-19 pandemic cannot give the audience what isexpected of them. There is a transformation in the watching habits due to the opportunitiessuch as escape from the environment the audience is in, the time control belongs to them,and they are free in content selection. With the new communication technologies, whichare the main reasons of this transformation, individuals’ access to movies much moreeasily, watching movies becomes almost cost-free, and the disappearance of time and spacerestrictions allow the audience to access movies both economically and by shifting ourmovie watching habits outside of movie theaters. It is thought that there has been a changein the habits of young people watching movies, as universities continue online educationduring the pandemic process. Therefore, the movie watching experience with the Covid-19pandemic has become a digital cinema audience and a practice experienced individually.In this period when we are confined to homes, this individualized experience comes to thefore in domestic areas. From this point of view, the study aimed to reveal the change inmovie watching habits of university students during the pandemic period. The study wasconducted with a digitally created questionnaire for all students studying at a foundationuniversity, and the results obtained were analyzed.