Bu araştırmanın temel amacı, COVİD-19 pandemi döneminde zorunlu hale gelen uzaktan eğitimin ve bu doğrultuda kullanılan eğitim platformlarının öğrencilerin içsel ve dışsal akademik motivasyonları ile ilişkisinin incelenmesidir. Araştırma, Sivil Havacılık Yüksekokulu, Meslek Yüksekokulu Spor Yönetimi programı ve Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalında öğrenim gören ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluyla belirlenen 225 katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği, Akademik Motivasyon Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan üç adet veri toplama aracının uygulanması, 2021-2022 eğitim öğretim yılı birinci yarıyılında gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve Pearson Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Çalışmada; pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının etkililiği ile öğrencilerin içsel ve dışsal akademik motivasyonları arasında orta düzeyde ve pozitif yönde bir ilişkinin olduğu buna karşın bu ortamların yeterlilik ve motivasyon, kullanılabilirlik ve memnuniyet boyutlarının akademik motivasyonla ilişkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda uzaktan eğitim ortamlarının geliştirilmesi ve sağladığı imkanların arttırılmasının akademik motivasyonun yükseltilmesi noktasında yararlı olacağı değerlendirilmektedir.
The main purpose of this research is to analyse the relationship between distance education, which has become compulsory during the COVID-19 pandemic period, and the educational platforms used in this direction, with the internal and external academic motivations of students. The research was carried out on 225 participants who were studying at the School of Civil Aviation, Vocational School of Sports Management and the Faculty of Education, Department of Guidance and Psychological Counseling, and determined through easily accessible case sampling. The data in the research were obtained with the Attitude Scale for the Use of Distance Education Environments during the Pandemic Process, the Academic Motivation Scale and the Personal Information Form. The implementation of the three data collection tools used in the research was carried out in the first semester of the 2021-2022 academic year. Descriptive statistics and Pearson Correlation Coefficient were used in the analysis of the data. In the study; It has been concluded that there is a moderate and positive relationship between the effectiveness of distance education environments and the internal and external academic motivations of students during the pandemic process, whereas the competency and motivation, usability and satisfaction dimensions of these environments are not related to academic motivation. In line with these results, it is evaluated that the development of distance education environments and increasing the opportunities provided will be beneficial in terms of increasing academic motivation.