Form Follows Fabrication: Concepts Of ‘’ Upcycling And Creativity’’ In The Digital Age


Creative Commons License

Narter Ç.

1. ULUSLARARASI ÜSKÜDAR BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Temmuz 2024, cilt.1, sa.1, ss.793-803

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.793-803
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET

İçinde yaşadığımız dijital çağda yazı, çizim, modelleme ve tasarım aktivitelerinin bilgisayar destekli olarak gerçekleştirildiği görülmektedir. Bunun bir diğer nedeninin de yapılan aktivitelerin yapandan bağımsız olarak belirli bir dil birliği oluşturarak işlem ve aktivite hızını arttırmasıdır. Teknolojinin gelişme hızının çok yüksek olduğu günümüzde kullanıcıların bunun getirilerini hızla benimsediği ve içselleştirdiği izlenmektedir. Dijital çağı bilgi çağı olarak da ifade edilmektedir. Bilgi çağı, büyük miktarda bilginin (big data) büyük oranda bilgisayar teknolojilerinin aracılığı ile kullanıcıların erişiminde olan bir çağ olarak da ifade edilmektedir.

Dijital çağda yenilik ve yaratıcılık temelli tasarım uygulamalarında da değişimler görünmektedir. Özellikle uygulamalara dair yöntem ve yaklaşımların dijital ortamlarda yapılması yaratıcılık unsurunu da etkilemektedir. Yenilik ve yaratıcılık sadece sanatın değil, tüm akademik disiplinlerin ve eğitim faaliyetlerinin temelinde bulunmaktadır. Yaratıcı süreçlerde öğrenme deneyimlerini anlamlandırmanın kritik bir bileşeni olarak görülmektedir. İnovasyon genel olarak yeni fikirler, olaylara yeni bakma yolları, yeni yöntemler veya değeri olan ürünler olarak düşünülebilir. Yenilik, yaratıcılığın yani çıkış fikrinin, aslında bir şeyi farklı şekilde üretmeyi veya yapmayı, bir şeyi gerçekleştirmeyi veya yeni bir şeyi uygulamaya koyma fikrini içermektedir. Yenilik neredeyse her zaman özgünlüğü de için de barındırmaktadır. Bu noktada ileri dönüşüm tasarım uygulamaları da dikkat çekmektedir. Bu bildiri de yaratıcılığı ve yeniliği geliştirmeye yardımcı olan çeşitli öğretme ve öğrenme yaklaşımları ileri dönüşüm tasarım yaklaşımı üzerinden ele alınmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Tasarım, Yaratıcılık, Yenilik, İleri Dönüşüm, Dijital Çağ