Bu çalışmanın amacı; Faizsiz finansın temel prensiplerini reel kesime olan katkılarıyla birlikte ortaya koymak ve Türkiyede reel sektörün faizsiz finans ürünlerini kullanma sebeplerini araştırarak ilgili ürünlerin sadece faiz hassasiyetinden dolayı tercih edilmediklerini tespit etmektir. Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Anket, İstanbulda merkez veya şubesi bulunan, 152 şirkete uygulanmıştır. Faizsiz finans ürünleri kullanan şirketlerin yarısına yakın bir kısmı faiz hassasiyetinden dolayı bu ürünleri kullanıyorken 1/3lük kısmının ise limit ve teminatlandırma şartlarından dolayı bu ürünleri kullandığı sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this work; to put forward basis principles of interest free-finance with contrubition to real sector and to identify that interest rate sensitivity is not unique reason to prefer interest free products. In this research, survey method was used and include 152 central and branch offices of companies in Istanbul. The survey show that almost half of companies use these tools due to interest precision, 1/3 use for limit and collateralization conditions.