Amaç: Küresel rekabet ve dinamik pazar koşulları lojistik işletmelerinin operasyonel faaliyetlerinde hızla değişimlerin meydana gelmesine imkân sağlamıştır. Maliyetleri düşürmeyi, ürün ve hizmet süreçlerini yenilemeyi amaç edinen lojistik işletmeleri, tedarik zinciri performansını değerlendirmek için Radyo Frekansı Tanımlama (RFID) teknolojisini kapsamlı bir biçimde ele almaya başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı, RFID teknolojisinin alt boyutlarının tedarik zinciri performansının üzerindeki etkisini incelemektir. Yöntem: Araştırmanın evrenini, Uluslararası Nakliyatlar Derneğine (UND) üye olan 85 lojistik işletmesi oluşturmaktadır. Kolayda Örnekleme Yöntemi ile 364 lojistik çalışanından anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Bulgular: Araştırmanın sonucunda RFID’nin teknolojik boyutunun finansal performansı, lojistik performansı ve müşteri hizmetleri performansını pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca RFID’nin organizasyonel boyutu lojistik performansının ve müşteri hizmetleri performansının artmasına kaynaklık etmektedir. Buna karşın, RFID’nin çevresel boyutu finansal performansı ve müşteri hizmetleri performansı üzerinde negatif bir etkisinin olduğu kanıtlanmıştır. Özgünlük: RFID teknolojisinin tedarik zincir performansı üzerindeki etkisini inceleyen farklı çalışmalar olmasına karşın, Türk lojistik sektöründe benzer doğrultuda yapılan bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışma, bu önemli konudaki boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır.
Purpose: Global competition and dynamic market conditions have enabled rapid changes in the operational activities of logistics companies. Logistics businesses aiming to reduce costs and renew their product and service processes have begun to comprehensively consider Radio Frequency Identification (RFID) technology to evaluate supply chain performance. The purpose of this study is to examine the effect of RFID technology's sub-dimensions on supply chain performance. Methodology: The universe of the research consists of 85 logistics companies that are members of the International Transport Association (UND). Data are collected from 364 logistics employees through survey using the Convenience Sampling Method. Findings: As a result of the research, it was determined that the technological dimension of RFID positively affects financial, logistics and customer service performance. In addition, the organizational dimension of RFID leads to an increase in logistics and customer service performance. In contrast, the environmental dimension of RFID has proven to have a negative impact on financial and customer service performance. Originality: No study is found that examines the effect of RFID technology on supply chain performance in the Turkish logistics industry. This study aims to fill the gap in this important issue.