Amaç – Bu çalışmanın amacı, örgütsel öğrenmenin örgütsel performans üzerindeki etkisini
araştırmaktadır. İşletmelerin sürdürülebilirliklerini sağlayabilmeleri için stratejilerini,
politikalarını ve organizasyon yapılarını oluştururken mevcut küreselleşme ve rekabet
şartlarını dikkate almaları gerekmektedir. Diğer işletmelerden farklılaşmak ve temel
yeteneklerini geliştirerek müşteriye değer katmak ise ancak insan kaynaklarının ve onların
çalıştıkları sistemin uygun bir şekilde oluşturulması ile mümkün olabilmektedir.
Yöntem –Araştırmanın örneklemini Somali’ de Hormuud Telekom işletmesindeki 170 çalışan
oluşturmaktadır.
Bulgular – Araştırmanın sonucunda örgütsel öğrenmenin işletme performansına istatiksel
olarak anlamlı bir etkisi olduğu bulunmuştur.
Tartışma – Sonuçlar, örgütsel öğrenmenin örgütsel performansı etkilediğini göstermiştir.
İşletmenin iç ve dış faktörlerinin sürekli değişmesi müşteri memnuniyeti ve rekabet avantajının
artırılmasını zorlaştırmaktadır. Bu da örgütsel öğrenmenin önemini göstermektedir.
Purpose -This business purpose explores the impact of organizational learning on
organizational performance. Facing the current globalization and rivalries with others while
creating their strategies, policies and organizational structures so that businesses can deliver.
Some other differentiation and adding value to the customer by improving their basic skills can
only be possible with the correct communication of human resources and their work.
Designmethodologyapproach – The sample of the research is 170 employees at the Hormuud
Telecom enterprise in Somalia.
Findings- As a conclusion of the study it was found that organizational learning has a
significantly positive impact on business performance.
Discussion – The results showed that organizational learning affects organizational
performance. The constant change in the internal and external factors of the business makes it
difficult to increase customer satisfaction and competitive advantage. This shows the
importance of organizational learning.