YENİ TEKNOLOJİLERİN İŞ DOYUMU VE MOTİVASYON ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ


SAKALLI İ., FİDAN Y., YILDIRAN C.

Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.19, sa.37, ss.393-421, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 19 Sayı: 37
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.393-421
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada yeni teknolojiler, iş doyumu, motivasyon unsurları ele alınmış ve yeni teknolojilerin işdoyumu ve motivasyon üzerindeki etkileri açıklanmaya çalışılmıştır. Kamu kurumunda yapılan örnekuygulama ile teorik bölümde incelenen konuların desteklenmesi amaçlanmıştır. Yeni teknolojiler ile işsüreçlerinde meydana gelen iyileşme sayesinde uzun süre harcanan işler daha kısa sürede ve daha az kaynakkullanarak tamamlanmaktadır. İhtiyaç duyulan bilgilere çok daha kısa sürede etkin bir şekildeulaşılabilmekte, işlerin karmaşıklığı azaltılarak iş üzerindeki kontroller artıp hata oranı azalmakta, iş yükühafiflemektedir. Bunun yanı sıra yeni teknolojiler sayesinde hizmet alan insanların memnuniyet dereceleriartmakta ve insanlarla daha çok bilgi paylaşılabilmektedir. Tüm bunlar çalışanın iş doyumu ve motivasyonuüzerinde olumlu etki oluşmasını sağlamaktadır. Karabük Üniversitesi’nde yapılan çalışma sonucu dabahsedilen konuları doğrulamaktadır. Araştırma hipotezi kabul edilmiştir.
In this study, new technologies, job satisfaction, motivation elements are discussed and the effects of new technologies on job satisfaction and motivation are tried to be explained. With the sample application which made in public institution, aimed to support the subjects which examined in the theoretical section. Thanks to the improvement in business processes with new technologies, long-spent jobs are completed in shorter time and using fewer resources. The required information can be accessed effectively in much shorter time, the complexity of the works is reduced, the controls on the work increase, the error rate decreases, the workload is reduced. Thanks to new technologies, the degree of satisfaction of people receiving services increases and more information can be shared with people. These provides positive effect on the employee's job satisfaction and motivation. The study conducted at Karabük University, it also confirms the mentioned issues. The research hypothesis has been accepted.