12. Uluslararası İletişim Günleri, Baku, Azerbaycan, 14 - 16 Mayıs 2025, (Yayınlanmadı)
Feminist medya, anaakım medya
tarafından yeterince yer verilmeyen kadın hareketi ve toplumsal cinsiyet
meselelerini görünür kılma işlevi görmektedir. Bu bildiri, Türkiye’de feminist / kadın odaklı
çevrimiçi medyanın yapısını, işleyişini, karşılaştığı sorunları ve geleceğe
yönelik stratejilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. 5Harfliler, Kadın
İşçi, Çatlak Zemin ve Ekmek ve Gül araştırmanın örneklemini
oluşturmuştur. Belirtilen medyaların temsilcileri ile yarı yapılandırılmış
görüşmeler yapılmıştır. Nitel yöntemin kullanıldığı araştırmada betimsel içerik
analizi kullanılmıştır. Örneklemde yer alan medyaların içeriklerini nasıl
oluşturdukları, etik kodları, gelir modelleri, yaşadıkları zorluklar, feminist
medyanın ilişkileri analiz edilmiştir. Bulgular, feminist medyanın geleneksel
habercilikten farklı olarak daha derinlemesine analizler sunduğunu ve kadın
hareketinin taleplerini görünür kılmada kritik bir rol oynadığını
göstermektedir. Ulaşılan önemli sonuçları şunlardır: Birinci olarak, görüşülen
medyaların ortak sorunlarında biri insan kaynağının geliştirilmesidir ve bu
alanda yaşanan engeller büyük ölçüde ekonomik olarak açıklanmaktadır; ikinci
olarak haber akışının artışı için haber ağının kurulmasının önemli olduğuna
dikkat çekilmiştir.
Anahtar kelimeler: Toplumsal
cinsiyet, feminist medya, alternatif medya