uluslararası sosyal Bilimler Dergisi- ASOS JOURNAL, cilt.13, sa.167, ss.404-427, 2025 (Hakemli Dergi)
İnsan hayatının bir parçası olan ticaret; takasla başlamış, para ile şekillenmiş ve zaman ilerledikçe de farklı değer biçimleriyle ifade edilmiştir. Değişen hayat ve değer algısı ekonomiye yön vermiştir. Ticaretin yaygınlaşması, ticaret yapan kişi ortaklıkları ve şirketlerin oluşumu, paranın ve maliye politikalarının kullanımı, savaşlar, kıtlıklar gibi birçok etkenin varlığı, fiyatların farklılaşmasına ve bu durum da enflasyon denilen olgunun ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışmada, dünyada ve Türkiye’de enflasyon olgusu ele alınarak, ticari hayatta önemli roller üstlenen şirketlerin enflasyondan nasıl etkilendiği, enflasyonun şirket değeri üzerindeki etkileri, enflasyonun etkisini ölçmeye ve gidermeye yönelik değerleme çalışmaları ile şirket değerini belirlemeye ilişkin düzenlemeler analiz edilmeye çalışılmıştır. Anah