Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 2024
İş istatistikleri geliştikçe ve iş eğitiminin giderek daha önemli bir parçası haline geldikçe, iş istatistiklerinin neyin öğretildiği ve nasıl öğretildiği daha da önemli hale geliyor.. Biz yazarlar, iş istatistiklerinin öğretimini sürekli olarak geliştirmenin yollarını ararken bu konuları düşünüyoruz. Decision Sciences Institute (DSI), American Statistical Association
(ASA) ve Veri, Analitik ve İstatistik Öğretim ve İşletme (DASI) konferanslarına aktif olarak katılıyoruz. ASA’nın Değerlendirme ve Öğretim Yönergeleri (GAISE) raporlarını kullanıyoruz ve bunları çeşitli üniversitelerde çeşitli öğrenci organlarına iş istatistiklerini öğretme deneyimlerimizle birleştiriyoruz. Tanıtım iş istatistikleri öğrencileri için yazarken, beş ilke bize rehberlik ediyor. Uzmanlık alanları haline gelebilecek fonksiyonel alanlardan örnekler kullanarak öğrencilerin istatistiklerin kendi kariyerleriyle olan ilgisini görmelerine yardımcı olun. Öğrencilerin, işin işlevsel alanları bağlamında istatistikleri öğrenmeleri gerekir. Her istatistik konusunu muhasebe, finans, yönetim ve pazarlama gibi alanlar bağlamında sunar ve belirli yöntemlerin ticari faaliyetlere uygulanmasını açıklarız. Hesaplama üzerinden istatistiksel sonuçların yorumlanması ve analizini vurgulayın. Sonuçların yorumlanmasını, varsayımların değerlendirilmesini ve varsayımların ihlal edilmesi durumunda ne yapılması gerektiğinin tartışılmasını vurgularız. Bu faaliyetlerin öğrencilerin
gelecekleri için daha önemli olduğuna ve sıkıcı manuel hesaplamalara odaklanmaktan daha iyi hizmet edeceğine inanıyoruz. Öğrencilere, istatistiklerin işletmeye nasıl uygulanacağını anlamada geniş uygulama sağlayın. Hem sınıf örneklerinin hem de ev ödevi alıştırmalarının, mümkün olduğunca küçük ve büyük veri kümeleri kullanarak gerçek veya gerçekçi verileri içermesi gerektiğine inanıyoruz.