ÜRÜN GELİŞTİRME SÜREÇLERİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİNİN UYGULANMASI


Creative Commons License

DOŞAR G., GÖRENER A.

Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.19, sa.37, ss.269-292, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 19 Sayı: 37
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.269-292
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde işletmeler gelişen teknolojiye, artan rekabete uyum sağlamak ve müşteri memnuniyetinimaksimize edebilmek için yeni yöntemler arayışındadırlar. Bu kapsamdaki etkili yöntemlerden biri, KaliteFonksiyon Göçerimi (KFG) yöntemidir. KFG yöntemi yeni ürün-hizmet tasarımı, ürün geliştirme, süreçyönetimi ve mühendislik çalışmalarında kullanılabilen, müşteri ihtiyaç ve taleplerini temel alan birmetodolojidir. Müşterinin deneyim ve kanaatleri de göz önünde bulundurulduğunda, Kalite FonksiyonGöçerimi şirketlerin müşteri memnuniyeti arayışında müşterinin sesine kulak verip, belirsizliklerinetleştirerek daha çözüm odaklı bir yaklaşım sunmaktadır. Bu çalışmada yapı sektöründe gölgelendirmesistemleri/dış yaşam alanları çözümleri sunan öncü bir firmanın ürün geliştirme/süreç iyileştirmeaşamalarında kalite fonksiyon göçerimi tekniğinin kullanılabilirliği değerlendirilmiş olup tasarım,planlama, üretim, teslimat ve geri bildirim sürecindeki iyileştirmeler ele alınmıştır.
Nowadays, businesses are looking for new methods to adapt to developing technology, increasing competition and to maximize customer satisfaction. One of the most effective methods is Quality Function Deployment (QFD). QFD is a methodology based on customer needs and demands which can be used in engineering studies that provide new product design, new services, existing product development and process management. When the experience and opinion of the cusromer are also taken into consideration, Quality Function Deployment provides a more solution-oriented approach by listening to the voice of the customer and clarifying the uncertainties in the search of the companies. In this paper, the usability of quality function deployment technique in product development/process improvement stages of a leading company providing shading systems/outdoor living solutions in the construction sector was evaluated and improvements in design, planning, production, delivery, and feedback process were discussed.