Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma


Creative Commons License

Çaycı B., Çaycı A. E., Eken İ.

Akdeniz İletişim, cilt.0, sa.31, ss.60-88, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 0 Sayı: 31
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Akdeniz İletişim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.60-88
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Narsisizm ile selfie paylaşım ilişkisini incelemeye yönelik gerçekleştirilen çalışmalardakullanıcıların sosyal paylaşım sitelerini ne amaçla kullandıklarının incelendiğitespit edilmiştir. Özellikle, daha önce yapılmış olan çalışmalarda: kimlik oluşumu(Valkenburg, Peter, & Schouten, 2006), sosyal etkileşim (Lee, Lee, Moon, & &Sung, 2015), algı yönetimi (Kramer & & Winter, 2008) ve eğlenceye (Park, Kee, &Valenzuela, 2009) yönelik çalışmaların yapıldığı görülmektedir. Gerçekleştirilen buaraştırmayla, kullanıcıların selfie paylaşımlarıyla narsisizm arasındaki ilişkinin tespitedilmesi amaçlanmaktadır.Araştırma evrenini, İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesinin farklı bölümve sınıflarında öğrenim gören 243 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yeralankatılımcılara online anket yöntemiyle ulaşılmıştır. Araştırmada basit tesadüfi örneklemtekniği kullanılmıştır. Araştırmanın kuramsal temeli Sung, Lee, Kim ve Choi (2016)’ninçalışmasından alınmıştır. Araştırmaya ait sekiz hipotez testine ait veriler analiz edilerekbulgulara yönelik açıklamalarda bulunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilenbulgulara göre, kullanıcıların selfie paylaşımları ile narsisizm arasında anlamlı pozitifyönlü bir ilişkinin var olduğu tespit edilmiştir. Bu faktörler arasında narsisizim sosyalmedya platformlarında selfie paylaşımını etkileyebilecek önemli bir etken olarak kabuledilmiştir.
Studies identifying the self-sharing motivations analyze on what purpose users utilize social networking sites. It is seen that particularly studies on identity formation, social interaction, perception management and entertainment were carried out in the literature. The aim of this study is to determine the relationship between narcissism and selfie sharing motivation among users. The population of the study consists of 243 students from different departments and classes of the Faculty of Communication at Istanbul Commerce University. Participants in the study have been reached by online survey method. In this study, the simple random sampling technique has been used. The theoretical basis of the study has been adopted from the study by Sung, Lee, Kim and Choi (2016). Within the scope of the study, data on eight hypothesis tests of the study have been analyzed and the findings have been elaborated. According to the findings of the study, it is concluded that there is a significant positive relationship between selfie sharing motivation of users and narcissism. Among these factors, narcissism is considered an important factor that might affect selfie sharing behavior on social media platforms.