Dijital Kuşak olarak bilinen Y neslinin son yıllarda örgütlerdeki etkinliği giderekartmaktadır. Birçok sektörde faaliyet gösteren farklı ölçeklerdeki örgütlerde yönetselpozisyonlarda görev almaya başlamışlardır. Bu durum, örgüt içindeki Y neslinindiğerlerinden iş görme anlayışı açısından farklı olduklarına dair bir algıya sebep olmuştur.Bu araştırmada, öncelikle Y neslinin örgüt ortamında diğer çalışanlardan farklılaştığıboyutların belirlenmesi ve bu boyutların hangi yönde farklılaştıkla rının analiziamaçlanmıştır. Yapılan analiz sonucunda, Y neslinin çoklu görev, sosyal medyakullanımı, takım çalışmasına yatkınlık, eğlenerek çalışma ve çalışan bağlılığı boyutlarındadiğerlerinden farklı oldukları bilimsel olarak ispatlanmıştır.
Effectiveness of generation Y that is known as digital generation is continuouslyincreasing in recent years. They have begun to take responsibilities in the managerialpositions of the organizations in different scales and sectors. This situation has led to theperception that generation Y working in organizations is different from others in terms ofbusiness behaviors. In this study, primarily, it is aimed that the determinations of thedimensions that generation Y differentiate from others in organization environment andanalysis the differentiation in the direction of these dimensions. According to the result of analysis, it has been scientifically proven that generation Y is different from others in thesedimensions: multi-tasking, use of social media, ability to team work, working joyfully andemployee commitments.