Teknolojinin gelişmesiyle orantılı olarak dünyadaki değişim rüzgârı da hızını artırmaktadır. Bu değişimherkesi etkilemektedir. Hayatta kalmak için değişime ayak uydurmak zorunluluk haline gelmektedir.Değişimi yakalayamayan gerilemeye mahkûmdur. Değişimi yakalamak için bireye, topluma,organizasyonlara vb. her türlü yapıya çeşitli görevler düşmektedir. Bu araştırmada yukarıda sayılanyapılardan birey ele alınmaya çalışılmıştır. Bireyin çağı yakalayabilmesi ya da bunun da ötesindeöncülerden olması için kişisel gelişimine önem vermesi gerekir. Kişisel gelişim süreci beşikten mezarakadar devam eder. Bu süreç içerisinde birey kendini geliştirmeye devam ederken ufku da o oranda gelişir,değişir. Bu durum, aynı zamanda kişinin kariyerini besler. Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerininkişisel gelişim yönelimlerinin kariyer uyum yeteneklerine etkisini incelemektir. Bu amaçla hazırlanan anketformu 512 öğrenciye uygulanmıştır. Sonuçlara göre öğrencilerin kişisel gelişim yönelimlerinin kariyeruyum yeteneklerine anlamlı bir etkisi bulunmuştur.
With the advancement of technology the winds of change in the World also get stronger. This change affects everybody in some way. Under these circumstances, it becomes necessary to keep pace with the changes. Those who cannot catch up these changes are doomed to regress. To catch these changes some resposibilities fall to all kinds of structures like individual, society, organization etc.In this research, the matter of individual was tackled among the structures mentioned above. The individual should place emphasis on his/her personal development to catch up with his/her age or to go beyond his/her age. Personal development process continues from craddle to grave. Within this process horizon of the individual broadens while he/she goes on to develop himself/herself. This also supports one’s career. The puspose of this study is to investigate the effects of personal growth initiative of university students on career adaptation skills. The questionnaire prepared for this purpose was applied to 512 students. According to the results, students' personal growth initiative had a significant effect on career adaptation skills.