SOSYAL BİLİMLERDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇALIŞMALARI, Doç. Dr. Yunus ÖZCAN, Editör, Hiper Yayın, İstanbul, ss.203-224, 2024
Bu çalışmada, sürdürülebilir ürünlere yönelik tutumun demografik özelliklere göre farklılığının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak çevrimiçi anket kullanılmış, anket formu Google Forms aracılığıyla oluşturulmuştur. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve 227 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, “birbirine eşdeğer olan iki üründen sürdürülebilir olanı tercih ederim” ifadesi için cinsiyete göre farklılık olduğu tespit edilmiştir. Yaşa göre değerlendirildiğinde “sürdürülebilir ürün sunan markaların marka imajımı olumlu yönde etkilediğini düşünüyorum” ve “çevreye zarar veren ürünleri almaktan kaçınırım” ifadelerine göre farklılık olduğu saptanmıştır. Eğitim durumuna göre farklılığa bakıldığında, “sürdürülebilir ürün sunan markaların marka imajımı olumlu yönde etkilediğini düşünüyorum” ve “sürdürülebilir ürünü Covid 19 öncesi de tercih ediyordum” ifadesine göre farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Medeni durum açısından değerlendirildiğinde “satın almayı düşündüğüm ürünlerin sürdürülebilir olması marka tercihimi olumlu etkiler” ifadesine göre farklılığın görüldüğü tespit edilmiştir. Çocuk sayısına göre farklılığın “sürdürülebilir ürünü Covid 19 döneminde kullanmaya başladım” ifadesi için gözlemlendiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sürdürülebilir tüketim davranışlarını anlamak ve pazarlama stratejilerini optimize etmek için önemli bilgiler sunmaktadır.