SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER: UNITED COLURS OF BENETTON-KÜRESEL BİR MARKA ÖRNEĞİ


Creative Commons License

Develi E. İ., Özeren V. D.

WORKING PAPER SERIES, cilt.3, sa.4, ss.130-139, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.5281/zenodo.7497965
  • Dergi Adı: WORKING PAPER SERIES
  • Sayfa Sayıları: ss.130-139
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma United Colors of Benetton şirketinin, küresel pazarlama açısından sürdürülebilirlik faaliyetlerini incelemeyi hedeflemektedir. Birinci bölüm literatür kapsamında, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir pazarlama ve küresel pazarlama tanımlarını barındırır. İkinci bölüm yedi adet görüşme sorusunun yanıtlarına istinaden bulguları içermektedir. Üçüncü bölüm ise sonuç kısmını barındırır. Araştırmada nitel bir yöntem olan derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. İlgili görüşme Benetton Grup Türkiye ve Orta Doğu Müdürü İdris Onay ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çıktıları olarak sürdürülebilirliğin işletme içerisinde yalnızca bir alanda var olması değil, bütün departmanlarda (satış, dağıtım, tedarik, lojistik, mağazacılık vb. alanlarda da) faaliyet göstermesi gerektiği anlaşılmıştır. Sürdürülebilirliğin pazarlama açısından anlaşılabilmesi için sürdürülebilir girdilerle oluşan çıktılar elde etmenin kilit bir rol oynadığı anlaşılmıştır. Sürdürülebilirliğin işletmenin bütün departmanlarda yer alması, müşteri sadakatini ve lider marka oluşumunu desteklemektedir.