Turizmde destinasyon seçimini etkileyen temel unsurlar ve pazarlama stratejileri


ERSUN N., ARSLAN İ. K.

Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt.0, sa.2, ss.229-247, 2011 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Dünya turizmindeki gelişmeler ve eğilimler, turizm pazarlamasını ülke boyutundan destinasyon boyutuna taşımış ve yeni destinasyonların ve yeni turistik ürünlerin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Türkiye gibi çok geniş bir coğrafi alanı kapsayan bir ülkede, bütün ülkeyi tek bir turistik çekim alanı olarak görmek ve pazarlamak doğru değildir. Bu nedenle, turizmin bölgesel gelişmede öncü rolü oynayabilmesi için destinasyon düzeyindeki pazarlama faaliyetlerine önem ve ağırlık verilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, turizm destinasyonlarının pazarlanmasında bölgenin bir turistik ürün haline getirilebilmesi ve bu ürünün pazarlanabilmesi ile ilgili pazarlama stratejileri belirlenmiştir.
Developments and trends in the world tourism has shifted the interest of tourism marketing from the country to regional perspective, leading the way to new destinations and products.In a country like Turkey with a vast geographical area, it is not a right policy to consider and market the whole country as a single attraction center. Besides, tourism centers in Turkey present crucial differences both in factors of supply and in socio-economic characteristics. For this reason to assume a leading role of the economy in the regional development it is necessary to consider tourism marketing activities on a regional basis. In this study, strategies have been designed and proposed for the development and marketing of particular regions as a tourism product.