Bu çalışmanın amacı, kalite uygulamalarının işletme performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada kalite uygulamaları şu boyutta incelenmiştir: Üst yönetim liderliği, müşteri odaklılık, kalite sistem prosesleri, insan kaynakları uygulamaları, tedarikçi ilişkileri, süreç kontrol ve geliştirme. Öte taraftan, perfomıans Dengeli Başarı Göstergesi boyutları yönünde şu boyutta incelenmiştir: Finansal Performans, Firma lçi Performans, Müşteri Performansı, Yenilik ve Öğrenme Performansı. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma formu inşaat sektöründeki şirkette çalışan 300 kişiye uygulanmış ve analiz edilmiştir. Toplanan verilerin analizi için frekans dağılım analizi, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada işletmelerin kalite uygulamalarının işletme performansını pozitif yönlü etkiledigi tespit edilmiştir.
The purpose of this study is to explore the effect of quality practices on company performance. Quality practices are examined in 6 dimensions whereas performance is examined in 4 dimensions. The convenience sampling method is used in this study. The questionnaire of this study was filled by 300 employees in 3 companies which are in the construction sector. Frequency distribution analysis, reliability analysis, factor analysis, correlation analysis and multiple regression analysis were applied to the data. It is found that quality practices have positive effects on company performance