Eğlencenin Gözetleme Hâli ya da Eğlence Endüstrisinde “Görünen” ve “Gören” Olmak


Creative Commons License

ŞENER N. K.

TRT Akademi, cilt.1, sa.1, ss.50-70, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: TRT Akademi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.50-70
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bireyler çalışma dışı zamanı kendilerini rahatlatmak için kullanırlar. Rahatlamak için başvurulanyöntemlerden başlıcası ise eğlencedir. Eğlence endüstrisinin en önemli bileşenlerinden biri olanmedya, bireylere boş zamanlarını değerlendirmeleri için çeşitli alternatifler sunar. Sunulanalternatiflerin içinde özellikle günümüz toplumunun önemli unsurlarından biri olan gözetlemeve gözetleme içerikli ürünler de bulunmaktadır. Bu çalışma gözetlemenin sinema, televizyonprogramları ve sosyal ağlarda nasıl kullanıldığını incelemektedir, gözetlemenin bir eğlenceunsuru olarak topluma kabul ettirilmesinde medyanın rolü tartışılmaktadır. Literatür taramasıyönteminin kullanıldığı çalışmada ayrıca literatürde yer alan bilgiler sentezlenerek gözetleme veeğlence ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Individuals spend their off-hours for relaxing and one of the main activities for relaxing is entertainment. Media is one of main constituent of entertainment industry which offers alternatives to fill in individuals’ leisure time. There are surveillance and surveillance themed productions in media contents. This article is researched how to use surveillance in movies, on television programs and social networks. It is discussed the role of media to impose surveillance as entertainment on society. This study in literature review, is synthesised and tried to point out the relationship between surveillance and entertainment.